Head Claims Management Construction – Antwerpen

Organisatie

Vanbreda Risk & Benefits is de grootste en meest innovatieve onafhankelijke Belgische verzekeringsmakelaar en risicoconsultant. Vanbreda beantwoordt de risicovragen van bedrijven, publieke en sociale instellingen en ondernemers. Meer dan 600 medewerkers adviseren ruim 60.000 cliënten op vlak van verzekeringen, risicobeheer en employee benefits. Daarnaast is Vanbreda ook een aantrekkelijke werkgever met veel know-how die er te leren valt, een aangename en informele bedrijfscultuur en ruimte voor onze werknemers om zich te ontplooien.

Functie

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

Als Head Claims Management Construction heb je de leiding over een team van 8 schadebeheerders en advisors en zorg je er samen voor dat alle schadedossiers professioneel en snel worden opgevolgd.
Je organiseert en stuurt de processen en activiteiten binnen een specifiek vakdomein. Je werkt eraan om de doelstellingen binnen het eigen vakdomein op een efficiënte en kwalitatieve manier te behalen. Als trekker van de afdeling zorg je ook voor een dynamische en stimulerende werkomgeving voor je medewerkers.

  • • Je neemt een actieve en sturende rol bij de opvolging van de belangrijkste dossiers en projecten binnen het vakdomein, waakt nauwgezet over de correcte implementatie van nieuwe projecten en procedures. Neemt bepaalde dossiers en projecten voor eigen rekening.
  • • Je coacht, motiveert en stimuleert teamleden om hun talenten maximaal te ontplooien en in te zetten in het team en in de organisatie. Je introduceert en begeleidt nieuwe medewerkers.
  • • Je schept optimale werkomstandigheden die samenwerking, collegialiteit, dynamiek en vertrouwen binnen het team stimuleren, zorgt voor een tijdige informatiedoorstroming. Draagt verandering en genomen beslissingen uit en creëert hiervoor draagvlak in het eigen team.
  • • Je stimuleert de samenwerking met andere teams en bewaakt de correcte en tijdige informatiedoorstroming tussen en met andere teams.
  • • Je detecteert opportuniteiten ter verbetering van de operationele- en klantdoelgerichtheid, initieert en implementeert concrete en haalbare voorstellen voor verbeteringen in de processen, de tool(s) of in de samenwerking onderling of met andere teams met als doel de business zo optimaal mogelijk te ondersteunen.
  • • Je fungeert als sleutelfiguur voor alle activiteiten binnen het vakdomein, analyseert vragen, problemen en escalaties en stelt klantgerichte oplossingen voor.
  • • Je organiseert de activiteiten van het team, zowel recurrent als projectmatig, zet de (interne en externe) resources efficiënt en doelgericht in naar gelang de prioriteiten en de noden.
  • • Je fungeert als aanspreekpunt binnen je afdeling, analyseert vragen, problemen en escalaties en stelt klantgerichte oplossingen voor.
  • • Je volgt trends en evoluties in het vakdomein, ontwikkelingen in de markt en in de interne werking, analyseert of deze een opportuniteit kunnen zijn voor de organisatie en formuleert pragmatische voorstellen om vernieuwing en verbetering te introduceren in de organisatie.
  • • Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor de resultaten van het team.
  • • Je bepaalt zelfstandig en in overleg met de deputy director de strategie van de afdeling.

Functie-eisen

Wat zijn jouw vaardigheden?

  • · Je kan terugblikken op een vijftal jaar ervaring binnen een verzekeringstechnische context, schaderegeling of productie.
  • · Je combineert commerciële flair met de nodige verzekeringstechnische bagage, bij voorkeur in Construction.
  • · Je bent communicatief sterk en dit in Nederlands en Frans. Engels is een troef.
  • · Je bent een people manager die een team kan motiveren, de samenwerking stimuleren en op een efficiënte manier kan delegeren.
  • · Je gaat pro-actief en probleemoplossend te werk.
  • ·Je bent een goede onderhandelaar die zich kan inleven in de vragen en problemen van je klant.
  • · Je hebt een universitair diploma of gelijkwaardig door ervaring

Aanbod

Wij bieden

  • Je komt terecht bij een professionele en groeiende makelaar en een stabiele werkgever waar medewerkers cruciaal zijn voor ons succesverhaal.
  • • Er is een dynamische werksfeer met ruimte voor autonomie, initiatief en groeikansen.
  • • We voorzien een degelijke opleiding en een ruime waaier aan bijscholingsmogelijkheden.
  • • We hanteren een open bedrijfscultuur, een hands-on mentaliteit en korte communicatielijnen.
  • • Daarenboven kan je rekenen op een aantrekkelijk verloningspakket inclusief extralegale voordelen en een sociaal plan.

Sollicitatieformulier

  • Datumnotatie:DD slash MM slash JJJJ
  • Toegestane bestandstypen: pdf, doc, docx.
  • Toegestane bestandstypen: pdf, doc, docx.
    Wij hechten veel belang aan jouw privacy. Daarom gaat Vanbreda ook uiterst zorgzaam om met jouw gegevens. Deze zullen door ons vertrouwelijk behandeld worden en uitsluitend gebruikt worden voor werving- en selectiedoeleinden. Door het versturen van het sollicitatieformulier ga je ermee akkoord dat je persoonsgegevens worden verwerkt door onze organisatie en worden opgenomen in onze database. De volledige privacy statement kan je vinden via deze link.