Client Manager Claims – Antwerpen

Organisatie

Vanbreda Risk & Benefits is de grootste en meest innovatieve onafhankelijke Belgische verzekeringsmakelaar en risicoconsultant. Vanbreda beantwoord de risicovragen van bedrijven, publieke en sociale instellingen en ondernemers. Meer dan 600 medewerkers adviseren ruim 60.000 cliënten op vlak van verzekeringen, risicobeheer en employee benefits. Daarnaast is Vanbreda ook een aantrekkelijke werkgever met veel know-how die er te leren valt, een aangename en informele bedrijfscultuur en ruimte voor onze werknemers om zich te ontplooien.

Functie

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

Jouw klanten zijn hoofdzakelijk zelfstandigen en bedrijven tot 50 werknemers. Als schadebeheerder adviseer je je klanten binnen hun schadegevallen en volg je deze schadedossiers van begin tot einde op.

  • • Je bent dé gesprekspartner en vertrouwenspersoon voor de schadedossiers bij jouw klanten.
  • • Je zorgt voor een juiste interpretatie van de schade-aangiftes en een correcte, snelle en efficiënte regeling van de schade. Je bent actief binnen de takken auto, transport, property, aansprakelijkheid en zelfs cyber.
  • • Je voert alle daarmee samenhangende administratieve taken correct en tijdig uit in ons beheersyteem en in de online systemen van de verzekeraars.
  • • Je zet je klant centraal en zoekt mee naar oplossingen voor hen op vlak van schadeafhandeling of uitbreidingen qua dekkingen.
  • • Je bemiddelt met verzekeraars omtrent afwijzingen en zoekt samen met de betrokken Insurance Broker naar commerciële oplossingen.
  • • Uiteraard zorg je steeds voor een professionele communicatie met klanten, verzekeraars, experten… en breng je moeilijke boodschappen op een constructieve manier over.
  • • Je levert feedback aan de commerciële afdeling over de schaderegeling door verzekeraars en de kwaliteit van de polissen.

Functie-eisen

Wat zijn jouw vaardigheden?

  • • Je hebt een bachelor opleiding of bent gelijkwaardig door ervaring.
  • • Je kan idealiter terugvallen op een eerste of meerdere jaren werkervaring in de verzekeringssector.
  • • Je bent organisatorisch sterk en bent in staat om zelf je eigen prioriteiten te stellen.
  • • Je werkt op een autonome en oplossingsgerichte manier aan je schadedossiers. Zit je écht vast? Geen probleem want dan staat er een team van toffe collega’s klaar om jou te helpen.
  • • Je klantgerichtheid stelt je in staat om je in te leven in de vragen of problemen van jouw klanten en hen de juiste adviezen te geven op maat van hun schades.
  • • Je bent communicatief maar ook assertief. Met de nodige diplomatie slaag je erin tot een evenwichtig compromis te komen tussen belanghebbende partijen.
  • • Het geeft je energie om je boodschap in een verstaanbare en duidelijk taal over te brengen naar de klant. Bellen om een schadedossier toe te lichten ? Natuurlijk !
  • • Je bent analytisch ingesteld, open minded en meewerken aan de digitale evolutie zie je helemaal zitten.
  • • Je beschikt over een goede kennis van MS Office en kan werken met BRIO, Insusoft of Sigura.
  • • Je communiceert perfect in het Nederlands. Een goede kennis van het Frans is een pluspunt.
  • • Last but not least: je kan je vinden in onze bedrijfswaarden: ondernemend, doelgericht, klantgedreven, teamgericht en degelijk.

Aanbod

Wij bieden

  • • Een boeiende functie bij de meest innovatieve verzekeringsmakelaar in België.
  • • Een enthousiast team en toffe collega’s die je met open armen ontvangen binnen de afdeling.
  • • Een dynamische werksfeer met ruimte voor autonomie, initiatief en groeikansen.
  • • We voorzien een degelijke opleiding en een ruime waaier aan bijscholingsmogelijkheden.
  • • We hanteren een open bedrijfscultuur, een hands-on mentaliteit en korte communicatielijnen.
  • • We hechten belang aan een goede work-life balans en daarom bieden we flexibele werktijden en de gelegenheid tot 50% thuiswerk.
  • • Daarenboven kan je rekenen op een aantrekkelijk verloningspakket inclusief extralegale voordelen en een sociaal plan.

Inlichtingen

Interesse?

Surf snel naar www.jobsatvanbreda.be en solliciteer online! Mocht je nog vragen hebben, neem dan zeker contact op met Lesley Cornelis op 03 292 01 13 of op jobs@vanbreda.be.

Sollicitatieformulier

  • DD slash MM slash YYYY
  • Accepted file types: pdf, doc, docx, Max. file size: 20 MB.
  • Accepted file types: pdf, doc, docx, Max. file size: 20 MB.
    Wij hechten veel belang aan jouw privacy. Daarom gaat Vanbreda ook uiterst zorgzaam om met jouw gegevens. Deze zullen door ons vertrouwelijk behandeld worden en uitsluitend gebruikt worden voor werving- en selectiedoeleinden. Door het versturen van het sollicitatieformulier ga je ermee akkoord dat je persoonsgegevens worden verwerkt door onze organisatie en worden opgenomen in onze database. De volledige privacy statement kan je vinden via deze link.